رهبر حزب سوسیالیست صربستان مامور تشكیل دولت جدید شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، نیكولیچ پس از دیدار رهبر حزب سوسیالیست صربستان، امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت كه انتظار دارد به زودی حزب سوسیالیست در ائتلاف با احزاب پیشرو، بازنشستگان، وحدت و مناطق متحد صربستان ، دولت آینده را تشكیل دهد.

رییس جمهوری صربستان همچنین در این جمع تاكید كرد كه دولت جدید باید كار آمد باشد و تصمیمات خود را با توافق انجام دهد.

نیكولیچ با تاكید بر اینكه دولت جدید صربستان با مشكلات متعددی روبرو خواهد بود، مبارزه با فساد مالی و گروه های جنایی، تقویت اقتصادی، احداث ساختار داخلی، اصلاح در قوه قضائیه و رسانه ها را از جمله كارهای پیش رو در دولت جدید بر شمرد.

رییس جمهوری صربستان همچنین با اشاره به اینكه این كشور به سوی عضویت در اتحادیه اروپا گام برمی دارد، گفت كه در دیدار با نمایندگان این اتحادیه نیز تاكید كرده است كه هر دولتی كه زمام امور در بلگراد را به دست بگیرد در جهت ورود صربستان به اتحادیه اروپا حركت خواهد كرد.

'ایویتسا داچیچ' رهبر حزب سوسیالیست صربستان كه با دو حزب بازنشستگان و وحدت صربستان ائتلاف دارد، رییس جمهوری را از اینكه این حزب در ائتلاف با حزب پیشرو و حزب مناطق متحد برای تشكییل دولت جدید از اكثریت آرای نمایندگان در مجلس برخوردار است، آگاه كرد.

داچیچ همچنین در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه ریاست دولت آینده صربستان را قبول كرده است، گفت كه بعنوان رییس دولت آینده این كشور روز جمعه با حزب پیشرو صربستان و دیگر احزاب ائتلافی درباره برنامه دولت آینده گفت و گو خواهد كرد.

وی اشاره كرد كه با دیگر احزاب پارلمانی برای حمایت و یا ورود آنها به دولت نیز گفت و گو می كند.

ایویستا داچیچ از سال 2008 میلادی مقام های معاون اولی نخست وزیری و سمت وزیر كشور را در دولت كنونی عهده دار است.

وی در سال 1992 در مجلس یوگسلاوی سابق و در سال 2004 میلادی در مجلس صربستان نماینده بود و همچنین عضو دائمی صربستان در پارلمان شورای اروپا بود.

داچیچ در دسامبر سال 2006 میلادی برای رهبری حزب سوسیالیست صربستان انتخاب شد.

بر اساس توافقی كه تا كنون بین احزاب سیاسی كه در انتخابات پارلمانی ششم ماه می امسال( 17 شهریور ماه) به ساختار جدید مجلس صربستان راه یافتند، احزاب ائتلافی حزب پیشرو، احزاب ائتلافی حزب سوسیالیست، و حزب مناطق متحد صربستان ساختار دولت جدید را تشكیل خواهند داد.

احتمال دارد كه احزاب دیگر نیز در ساختار دولت جدید صربستان شركت كنند.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: